richting Hawaii - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sonja - WaarBenJij.nu richting Hawaii - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sonja - WaarBenJij.nu

richting Hawaii

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

24 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal, daar zijn we weer! Heb toch wel het een en ander meegemaakt. Zal wel bij het begin beginnen. Allereest nog wat eilanden bezocht wat erg mooi was. We zijn de tijdsgrens over gevaren en dat houd in dat de klok 24uur terug ging dus 19 februari hebben we 2x meegemaakt, al moet ik zeggen dat je hier gevoel van dagen totaal niet hebt als je 7 dagen in de week werkt. Ook zijn we de evenaar over gevaren is wel erg leuk allemaal. De pacific ocean is de grootste oceaan die er is en dat geloof ik!
Tot nu toe hebben we rustige zee gehad maar dat kan ook anders zijn, ik hou er wel van van een beetje wilde zee :-)

We hebben van de week 3 levens gered, echt zo bizar. We waren op weg van Lautoka naar Pago Pago en de kapitein riep om dat we wat rustiger moesten varen omdat ze in de verte een bootje zagen, in de middle of nowhere dus, en er zaten dus 3 mensen op die boot. Wij ons reddingsbootje uitgezet en ernaartoe gegaan. De mensen kwamen uit Frensh Polynesia en waren 3 weken op zee verdwaald, hun compas was kapot en de boot had mankementen. 3 weken zonder radio en een minimum aan eten en drinken en 16km van land afgedwaald. Als wij er niet waren hadden ze het niet gehaald. Aan boord hebben ze te eten en drinken gehad en in Pago Pago moesten ze er weer af. Hun hun familie gebeld en die hadden de rauwkaarten al klaar dus dat was echt een wonder voor hun. Egt zo bizar midden op zee kom je een klein bootje tegen, verwacht je echt niet. Maar wel mooi even 3 levens gered!!

Ook is me verjaardag eergister geweest. Weer een jaartje ouder. Hele dag door gefeliciteerd gefeliciteerd gehoord.. Mooie cadeautjes gehad van me gasten. Savonds leuke party in de crewbar gehad en het was de top! Zo gezellig hiero. MAar uiteraard weinig uurtjes geslapen en wakker worden met een hang-over maar het was het waard! Je slaapt hier gemiddeld 5 uur per nacht. En je werkdag is 11uur. Dus dat is best vermoeiend. Het lijkt ook wel als je hier meer uren slaapt dan 5 je vermoeider bent dus 5uur heb ik ervaren is het beste met een middag dutje van gemiddeld 1.5uur.

We gaan nu richting Hawaii en Honolulu, kijk ik erg naar uit, lekker shoppen en strandje pakken.
Ik loop nu 11uur achter op jullie maar hoe meer we naar Europa gaan hoe minder het tijdsverschil. Dus dat komt helemaal goedd! =)

Ik moet wel thuis zijn voor Sjaaks zen trouwdag dus dat zit waarschijnlijk wel goed ;-)

Hoe gaat het verder in jullie kikkerlandje? Ik sla de winter heerlijk over jongens! Geen moeite mee.

Tot snelll people
Xxxxxxxxxxxxx

  • 24 Februari 2012 - 11:09

    Sonja:

    Hoi Son,
    Wat een belevenissen. Ik moet wel lachen jij zegt een betje ruwe zee houdt ik wel van, terwijl als ik over vaar naar Engeland 1½ uur dan moet ik al kotsen en is het niet eens slecht weer hahahahahahha.
    Weet je je hebt het druk maar het is wel een prachtige ervaring die je hele leven bij blijft. En wie heeft er nu twee keer dezelfde datum beleefd, uniek toch.
    Oh das waar jij moet geloof ik bruidsmeisje zijn heb ik gehoord....
    Nou op naar Hawai en krijg niet het Honolulu.
    En geniet van de zon......

  • 24 Februari 2012 - 14:20

    Poeldijkers:

    Hai Son, wat een reis heerlijk.
    Voor Sjaak zijn trouwdag??? Dit is nieuw voor mij, wanneer gaat dit gebeuren?
    Onze helden van de Pasific mogen trots zijn op hun zelf.
    Kanjer hou je goed, we missen je wel hoor. We houden zo contact, dag mop veel plezier.
    knuffel van ons
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 24 Februari 2012 - 17:26

    Pa En Ma:

    Hej Sonnie,
    Weer een onwijs gaaf verhaal, wat jij al niet meemaak.
    Klasse van Seabourn..!!
    We hopen dan ook dat je het onwijs gaaf naar je zin zal hebben in Hawaii en Honolulu enne niet te bruin worden hé !!!!!
    Anders verliezen wij, hier geen zon om in te zitten....
    Maar ja, komt goed zallen we maar zeggen...
    Veel plezier en we skype/whatsappe.
    Dikke knuff en how je taai...........xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


  • 25 Februari 2012 - 15:55

    Bassie:

    hoi sonja helemaal top de evenaar over, nu behoor je ook tot de vrouwen van neptunis de God van de
    zeeen en oceanen je geloofs brief ontvangen, de foto,s waren geweldig.
    vind het nog steets van grote klassen
    dat je dit ben gaan doen respect.
    hier verder alles oke je heb ook een
    fijne verjaardag gehad maak ik uit je verhaal op. verder nog een goeie reis
    en tot panama gr Bassie XXX

  • 11 Maart 2012 - 20:30

    Ron En Rita:

    Haai Sonja,

    Super wat je doet. Ik denk dat je nu een van de weinige Westlanders bent die al zoveel van de wereld heeft gezien. Gaaf hoor. Ondanks dat je zoveel moet werken. probeer er heel veel van te genieten. Heb je al haaien, dolfijnen en walvissen gezien? Vanmiddag deze site van je moeder en vader gehad die vol trots over je werk op zo''n mooie boot vertelden. Vraag aan de kapitein of ie even naar Hoek van Holland wil varen. Komen wij met z''n allen zwaaien en krijgt ie ''n kist tomaten en bloemen uit ''t westland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Cruise job

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2012

Atlantic Ocean

24 Februari 2012

richting Hawaii

04 Februari 2012

Nieuw Zeeland

16 Januari 2012

Tahiti

07 Januari 2012

Eerste dag op de cruise
Sonja

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 20879

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 05 Mei 2012

Cruise job

Landen bezocht: